Studio Nijenhuis
  • Home
  • CASES
  • Studio
  • Contact
De Kwekerij
De Kwekerij is een organisatie voor studenten en Young Professionals. Ze organiseert Bloeiklassen (workshops) en Mestivals (festivals die je van gezonde groeistoffen voorzien door maatschappelijke bagger op te scheppen). Zij werkt aan de combinatie van ontmoeting en kruisbestuiving, persoonlijke en professionele groei én verzorging van essentiële zaken als zingeving en spiritualiteit.
De vraag van De Kwekerij
We willen een attractieve, frisse visuele identiteit voor De Kwekerij, goed aansluitend bij de huidige beleving van twintigers (studenten en Young Professionals).

Onze oplossing:
De doelgroep van De Kwekerij is helder. In gesprek kwamen kenmerken als: groei - humor - diepgang naar voren en vormden het uitgangspunt voor de ontwikkeling van een unieke en verrassende huisstijl. Voor hun visuele identiteit hebben wij een illustratieve stijl aangereikt. Deze is helder, transparant, tegelijk herkenbaar en veelzeggend. Eigentijds kleur- en vormgebruik, een naturel-uitstraling in combinatie met een ‘doordenk’laag en een touch of humor sluiten precies aan bij hun achterban.

|  Branding  |  Huisstijl  |  Logo ontwerp  |  illustratie  |  Brochure  |  (Social media) webbanner |  Folder/flyer  |  Poster
Het logo van De Kwekerij is geïnspireerd op het grafisch lijnenspel van (planten)kassen en de nerf van een blad. Het is grafisch, eenvoudig én herkenbaar waardoor het makkelijk toepasbaar is in diverse uitingen.
Illustraties
Illustratieve elementen gaan dé herkenbare stijl vormen voor De Kwekerij. De illustraties hebben een diepere inhoudelijke laag, communiceren een boodschap direct en indirect. Het vraagt de ene keer om ‘bestuderen’ en iets langer doordenken over de diepere laag, de andere keer is de boodschap in één oogopslag duidelijk. Dit kan per onderdeel van De Kwekerij doelbewust ingezet worden om te triggeren.
Mestival
De Kwekerij organiseert ieder jaar een uniek Mestival. Dit festival is ontstaan vanuit de behoefte om kritisch in gesprek te gaan over maatschappelijk ‘stinkend’ gedachtegoed. Het festival bundelt dit per keer tot een aansprekende thema als: ambitie, liefde, werk. De posters met aankondiging van en uitnodiging voor dit festival zijn door ons ontworpen. Hierin wordt visueel de invulling van het thema deels al meegegeven.
Webbanners
Naast de posters en flyers hebben wij ook diverse webbanners ontworpen om de evenementen van De Kwekerij op social media onder de aandacht te brengen.

Wat De Kwekerij over onze samenwerking zegt:

Studio Nijenhuis heeft ons initiatief op de kaart gezet,
met hun creaties hebben ze ons altijd weten te verrassen en verblijden, evenals onze bezoekers.

Guy Wijnen / De Kwekerij
Picture

Bereikbaarheid

Maandag - vrijdag: 9u - 17u
Donderdag: 9u - 12u

Contact

hello@studionijenhuis.nl​
Privacyverklaring >
​Algemene Voorwaarden >
General Terms and Conditions >
Picture
  • Home
  • CASES
  • Studio
  • Contact